Telewizja - pytania i odpowiedzi

Tutaj uzyskasz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
Czym jest telewizja cyfrowa?
Czym jest dekoder SD
Czym jest dekoder HD
Czym jest moduł CAM
Co robić gdy dekoder (Set-Top-Box (STB)) bądź telewizor wyposażony w odpowiedni moduł CAM informuje mnie o braku sygnału?
Co robić w przypadku komunikatów sugerujących uszkodzenie bądź problem karty smart?
Co robić w przypadku gdy otrzymujemy komunikat informujący o zakodowanym bądź niedostępnym kanale, a na telewizorze nie jest emitowany obraz?
Co robić gdy odbierane kanały często zacinają się, lub są zniekształcone przez pojawiające się czworokąty?


Czym jest telewizja cyfrowa?
Współczesne telewizory LCD oraz plazmowe przystosowane zostały przez producentów do odbioru telewizji cyfrowej, czego efektem może być słaba jakość odbieranego sygnału analogowego. Wychodząc naprzeciw nowym technologiom przygotowaliśmy ofertę telewizji cyfrowej, która pozwoli na oglądanie nieskazitelnie czystego obrazu z bardzo dokładnym i głębokim odwzorowaniem kolorów. Telewizja cyfrowa to również EPG czyli elektroniczny przewodnik po programach, dzięki czemu można zobaczyć co jest aktualnie nadawane na poszczególnych kanałach, a dodatkowo można zaplanować, co będzie oglądane później. w naszej ofercie znajduje się kilkanaście pakietów tematycznych, przez co każdy może wybrać to, co lubi najbardziej. Oferta pakietów cyfrowych jest ciągle poszerzona tak, aby było dostosowana do potrzeb jak najszerszego grona odbiorców. w obecnej chwili łącznie w ofercie znajduje się już ponad 195 programów, z czego 84 w wysokiej rozdzielczości HD (1080i).

Czym jest dekoder SD?
Urządzenie służące do odbioru cyfrowych kanałów SD (ang. Standard Definition - standardowa rozdzielczość) - cyfrowa wersja analogowego standardu PAL 576p - 720×576 pikseli.

Czym jest dekoder HD?
Urządzenie służące do odbioru cyfrowych kanałów HD (ang. High Definition - wysoka rozdzielczość). Jest określeniem sygnału telewizyjnego o rozdzielczości większej niż standardowa.
Ogólnie stosowane rozdzielczości:
720p - 1280×720 pikseli
1080i / 1080p - 1920×1080 pikseli

Czym jest moduł CAM?
Moduł CAM (ang. Conditional Access Module - moduł dostępu warunkowego) - urządzenie umożliwiające odbiór programów płatnych, składające się z karty chipowej (ang. smart card), stosowanej wraz z zewnętrznym modułem CI (ang. Common Interface) - wsuwanej w tzw. gniazdo CI w odbiorniku TV. Aby móc odbierać sygnał cyfrowy odbiornik telewizyjny musi być wyposażony w tuner DVB-C z obsługą MPEG-4 H.264 / AVC, co umożliwi odbiór zarówno kanałów SD jak i HD.

Co robić gdy dekoder (Set-Top-Box (STB)) bądź telewizor wyposażony w odpowiedni moduł CAM informuje mnie o braku sygnału?
Sprawdzić czy STB bądź telewizor są prawidłowo podłączone. Przełączyć telewizor w tryb odbioru telewizji analogowej i sprawdzić czy dostępne są kanały zwracając również uwagę na ich jakość.

Co robić w przypadku komunikatów sugerujących uszkodzenie bądź problem karty smart?
Sprawdzić czy jest poprawnie umieszczona karta smart w STB bądź module CAM. Wyjąć, a następnie po chwili ponowne włożyć kartę smart. w przypadku powtórzenia się komunikatu wyłączyć STB, bądź telewizor i spróbować ponownie. Gdy problem występuje w dalszym ciągu należy skontaktować się z Lokalnym Biurem Obsługi Klienta BTVK „GAWEX” (mając na uwadze sprawną obsługę prosimy Klientów o przygotowanie: numeru umowy, numeru karty smart, książeczki opłat przed kontaktem z nami) podając niezbędne dane w postaci nr umowy, imienia, nazwiska oraz adresu na jakim świadczona jest usługa.

Co robić w przypadku gdy otrzymujemy komunikat informujący o zakodowanym bądź niedostępnym kanale, a na telewizorze nie jest emitowany obraz?
Sprawdzić czy dany kanał zawarty jest w pakietach, do których dostęp został wykupiony. w przypadku gdy kanał zawarty jest w wykupionych pakietach należy skontaktować się z Lokalnym Biurem Obsługi Klienta BTVK „GAWEX” (mając na uwadze sprawną obsługę prosimy Klientów o przygotowanie: numeru umowy, numeru karty smart, książeczki opłat przed kontaktem z nami) podając niezbędne dane w postaci nr umowy, imienia, nazwiska oraz adresu na jakim świadczona jest usługa.

Co robić gdy odbierane kanały często zacinają się, lub są zniekształcone przez pojawiające się czworokąty?
Należy sprawdzić czy problem występuje na większej ilości kanałów, ponieważ czasami szczególnie transmisje na żywo mogą być zakłócone po stronie nadawcy. w przypadku gdy problem występuje na większej ilości kanałów, a niektóre z nich są niedostępne należy skontaktować się z Lokalnym Biurem Obsługi Klienta BTVK „GAWEX” (mając na uwadze sprawną obsługę prosimy Klientów o przygotowanie: numeru umowy, numeru karty smart, książeczki opłat przed kontaktem z nami) podając niezbędne dane w postacinr umowy, imienia, nazwiska oraz adresu na jakim świadczona jest usługa.

Oprogramowanie STB:
Diggyboxx HD CX
Digit HD4 CX
HD-XC2
Oprogramowanie STB:

Diggyboxx HD CX
Digit HD4 CX
HD-XC2

Masz pytania? Odpowiemy:
Chełmno, ul. Wodna 30a
tel. 56 676 20 65
chelmno@tvgawex.pl
GG: 1050377
pn - pt 8.00 - 16.00

BIURO - SERWIS USŁUG:
tel. 56 676 20 65
chelmno@tvgawex.pl
GG: 1050377
pn - pt 8.00 - 16.00

SERWIS USŁUG:
tel. 600 464 280
pn - pt 16.00 - 21.00
so - n 9.00 - 21.00
święta 9.00 - 21.00

NUMER KONTA:
13 9486 0005 0006 7957 2000 0002
Masz pytania? Odpowiemy:
Chełmno, ul. Wodna 30a | tel. 56 676 20 65 | chelmno@tvgawex.pl | GG: 1050377 | pn - pt 8.00 - 16.00

BIURO - SERWIS USŁUG:
tel. 56 676 20 65 | chelmno@tvgawex.pl | GG: 1050377 | pn - pt 8.00 - 16.00

SERWIS USŁUG:
tel. 600 464 280 | pn - pt 16.00 - 21.00 | so - n 9.00 - 21.00 | święta 9.00 - 21.00

NUMER KONTA: 13 9486 0005 0006 7957 2000 0002

realizacja diver.net.pl

stat4u